5 Tips membeli design sulaman berkomputer yang berkualiti

Sekarang anda boleh membeli design sulaman berkomputer dengan mudah dan cepat. Dengan hanya beberapa klik selepas tu anda dah boleh jahit design sulaman tu di mesin anda.

Tapi antara penjual design sulaman berkomputer ini ada juga yang menjual design yang berkualiti rendah. Anda lihat gambar yang ditunjukkan tidak nampak kesalahan tetapi sebaik sahaja anda jahit di mesin. Segala kecacatan design tersebut mula terserlah.

 

So bagaimana nak bezakan design sulaman yang baik dengan tidak baik?

 

Saya akan berikan 5 tips mudah kepada anda tentang bagaimana ketahui kualiti sesuatu design sulaman itu.

 

1)  Selidik latar belakang penjual tersebut. Adakah penjual tersebut mempunyai syarikat yang berdaftar dengan SSM?  Adakah penjual tu baru lagi menjual design sulaman berkomputer?

2)  Lihat samada penjual design sulaman tu ada gambar design sebenar yang telah dijahit pada kain. Gambar pada komputer sememangnya cantik tetapi sebenar nya hasil selepas jahitan nanti belum tentu baik. Gambar sebenar akan tunjukkan kualiti sebenar design sulaman.

3)  Adakah design sulaman itu nampak profesional? Jahitannya mesti kemas dan teratur.

4)  Penjual terbaik dan profesional selalunya akan memberi contoh design  sulaman mereka secara PERCUMA. Jika tidak anda perlu hubungi mereka dan minta sampel design sulaman. Anda akan tahu kualiti design sulaman tersebut setelah anda jahit sendiri.

5)  Lihat pada testimoni atau kata-kata pelanggan lama penjual design sulaman tu. Jika banyak testimoni positif maka anda tahu design sulaman tersebut berkualiti. Sebaliknya jika banyak testimoni negatif maka anda tidak perlu membeli daripada penjual itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *